Glöm inte snodden!

badhairday.jpg

Det är höst och det blåser en del här i skärgårdsförorten. Då kan man inte glömma hårsnodden hemma när det är dags att ta en träningstur vid vattnet. Jag såg knappt något...ha ha!

Men det är så härligt att känna sig stark igen. För två år sedan slet jag sönder en vadmuskel och fick börja om och bygga upp från början. Särskilda styrkeövningar för vaden och endast powerwalks under ett år, för så lång tid tar det att återbygga allt. 

Jag har fortsatt att köra mina intensiva powerwalks med inbyggda styrkepass (utfall is the shit!) kombinerat med intervallträning. Det är mycket man kan göra med hjälp av sin egen kropp och enkla övningar som ger bra effekt. 

Jag är så glad att min träning numera är ett prioriterat måste och inte det jag av stress skjuter allra längst ner på listan. Jag tränar inte för att springa någon tävling eller för att passa in i ett par superslimmade jeans (även om det förstås är en trevlig bonus). Utan för att ta tillbaka makten över min egen kropp och framförallt för att må bra på djupet. 

Jag är en piggare, gladare, roligare, snällare, smartare och starkare mamma när jag rör på mig regelbundet och får min dos av frisk luft.

Med eller utan hårsnodd...