Tidningsdöden

Samtidigt som jag gick ner mig i bacillträsket i fredags kom nyheten om att en av mina favorittidningar går i graven. Om det inte vore för att det redan forsade vätska ur mina virusdrabbade ögon så hade jag lagt mig ner på golvet och grinat av besvikelse.

YourLife är ju JAG! Det skulle kunna vara mig de beskriver i sin mission (varumärkesuttryck):

"Dagens kvinnor vill bli tagna lite mer på allvar, möta fler nya förebilder, vidga vyerna, engagera sig, läsa, lyssna, lära och ta ställning. Hon vill ha mer slow fix än quick fix. Hon vägrar att vara endimensionell – hon vill gärna ha både en ny snygg väska och en tankeställare".

Why - oh why? När det äntligen kommer en tidskrift som tilltalar både hjärta och hjärna? Med massor av läsvärt material, smarta events och en finfin hemsida. Och samtidigt som det finns så många andra tidningar som är minst sagt usla.

Men tidningsbranschen är tuff och helt uppenbart finns det inte plats för nytänkande just nu.

Kan man hoppas på att varumärket får finnas kvar i form av en välmatad sajt? Troligtvis inte, men jag håller en extra tumme för det ändå. Grundaren Carina Nunstedt är en av mina stora förebilder. Hon står bakom nydanande produkter som Leva & Bo, Mama och naturligtvis Family Living.

Undrar just vad hon spottar ur sig nu?